På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

tisdag 31 augusti 2010

Skolstart @ NTU


Första dagen i skolan! Och jag höll på att bli sen... Jag hittade inte salen och det ösregnade ute. Det slutade med att jag inte han äta någon frukost och att jag kom dyblöt till föreläsningen (men i tid).
Föreläsningen var i optimering, och det var helt okej. Det jag varit orolig för var att föreläsaren skulle prata kines-engelska och att jag inte skulle förstå något. Som tur var pratade han bra engelska.
På kvällen hade jag en Post Graduate (PG) kurs (de går alltid på kvällstid). Det var i Interaktionsdesign och verkar kul!

Igår var det inflyttning på campus och jag fick ett hyggligt rum som jag delar med en kinesisk tjej. Hon verkar trevlig och det ska bli kul att lära känna henne! 

Hall of Residence 4, här ska jag bo!


  
                                

1 kommentar: