På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

söndag 5 december 2010

Bjuda tillbaks

Jag har titt som tätt bjudit min rumskompis på svenska delikatesser som jag hittat på IKEA. Hon har fått smaka glögg, pepparkakor och lakritsfiskar. Men nu var det hennes tur att bjuda igen. Hon hade tydligen fått ett paket hemifrån Kina med lite gotte-saker. Hon tyckte att jag absolut måste prova "torkat kött"-godisar och dessutom detta:
Någon som ser vad det är? Ne, tror inte det. Tydligen kycklingfötter. Det äts som snacks och är bra för aptiten. Jag ska tydligen äta det tillsammans med gröten på morgonen för att få fart på dagen. Än så länge har jag inte varit så sugen, så förpackningen ligger kvar här på skrivbordet. Vågar jag prova?

4 kommentarer:

  1. Nu gäller det att uppfinna en metod att "spara" minnet av en smak! För något liknande lär du inte kunna köpa här hemma! Eller kanske en import-affärs-idé ??
    Farfar-Jan

    SvaraRadera
  2. spara gärna en tills jag kommer, ser ju gott ut! =)

    SvaraRadera
  3. hahaha, magnus, jag kan spara. vi kan dela när du kommer, jag har inte vågat prova ännu.. Farfar, jag kanske kan ta med en till dig så du också får ett smakminne att spara!

    SvaraRadera