På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

torsdag 23 december 2010

Julefrid

Idag skrev jag äntligen min sista tenta. Slutet på långa veckors ändlösa pluggande, och jag känner att det kanske är dags att uppdatera bloggen efter veckor av torka. De flesta tentorna gick bra, den sista minst bra kan man väl säga. Det hade sina anledningar då jag legat magsjuk i två dagar då jag skulle pluggat inför den. Ännu lite vek idag lyckades jag i alla fall ta mig iväg och skriva tentan. Efteråt kände jag mig helt tom. Som alltid när något man fokuserat på länge bara plötsligt tar slut. Tom, men skönt. Det ska bli ett långt härligt jullov i nästan exakt en månad som spenderas såväl i Singapore, på Bali, Gili-öarna och i Vietnam. På tisdag kommer mamma, pappa och Magnus hit. Det ska bli grymt! Jag längtar så, och håller tummarna för att de hunnit skotta upp flygplatsen i Paris tills dess så att resan deras blir smidig...

Imorgon är det julafton. Men jag har inte riktigt hunnit fatta. Ingen julstämning här direkt, mitt i all tenta-hets som knappt lagt sig. Vi Svenskar här i Singapore har i alla fall tänkt skapa så julig stämning som möjligt med bland annat knäck, pepparkakshus-bak och glögg. Vi tänkte också se till att vi inte gick miste om den vita jul ni verkar ha fått därhemma, så vi ger Singapores egna skidbacke "Snow City" ett försök, där vi tänkt passa på att åka lite pulka och känna på "riktig" snö.

För att dela med mig av julstämning här i Singapore lägger jag upp dessa bilder som man väl kan sammanfatta med att de hemskt gärna vill ha en gran till jul, och med tanke på att granar inte trivs så bra i detta klimat är de flesta relativt barrfria.





En riktigt God Jul till er alla därhemma!

1 kommentar:

  1. Vilka granar, den blåa var inte vacker. Vad var den vita gjord av? En riktig God Jul till dig sen hörs vi när vi har vaknat.

    SvaraRadera