På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

torsdag 3 mars 2011

HSBC womens golf in Singapore

Som sagt så var jag och tittade på HSBC Women's Champions på Tanah Merah Country Club i helgen. Det kändes som jag satt hela helgen på tåg och buss eftersom det ligger på andra sidan Singapore mot var jag bor. Tog väl ca 2 timmar att ta sig dit och jag åkte båda fredag, lördag och söndag. Men det var det värt. Det var kul att se tjejerna spela, även om jag inte tyckte de imponerade särskilt (det var såklart svårspelat då det blåste mer than ever i Singapore på Söndagen). Jag tänker attans, de är inte så himla bra. En hel massa träning så skulle jag också kunna vara där. De är inga über-människor, det finns så mycket att göra bättre! Speciellt i närspelet måste jag säga då killarna på touren imponerade mycket mer.

Tävlingen vanns av Karrie Webb som i slutet tog in på japanskan som ledit hela vägen från dag ett. Nedan kommer lite bilder från helgen:


 Anna Nordqvist under lördagens spel

 Anna slår ut på 7e

Japanskan Arimura missar en kostsam birdie-putt på 16e på lördagen
(och  förlorar senare med ett slag) 
Det vackra 3e hålet

 Vinnaren Karrie Webb

 

Slutresultatet

Sen lite egen golf: Idag var jag i Lakeside på en driving range och tränade 200 bollar i värmen. Jag blev tipsad om rangen som ligger ganska mycket närmare än dit jag brukar åka av Peter då jag var hemma hos dem i deras nya lägenhet och åt räkor (mums!) i söndags.  Kommer man innan kl 14 kostar bollarna endast 9kr/100bollar. Helt okej och kanon då jag bara vill träna på rangen. Det tar ca 30-40 minuter att ta sig dit med två olika bussar till skillnad mot en och en halv timme dit jag brukar åka.

Jag hade tänkt ladda upp en video på en chip av Karrie Webb. Men det är så smart så att jag har en kamera som spelar in i HD kvalitet, men ingen dator som kan spela upp filmer i HD kvalitet verkar det som. Jag tänkte att den skulle komprimeras om jag lade upp den på internet, men efter säkert en timme nu är den ännu inte färdigladdad och jag ska sova, så ni får klara er utan den.

2 kommentarer:

  1. Oj, nu blev jag rejält sugen. Har själv just avslutat årets treveckors golfuppvärmning.(2 timmar per vecka) Golf-regelkurs! Dock inomhus och ingen 32 graders värme, inte heller några vackra vyer men bra gick det.
    Mvh FarfarJan

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att du laddar inför säsongen! Jag kanske har ett och annat att lära av dig på regelfronten när jag kommer hem!

    SvaraRadera