På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

tisdag 1 mars 2011

Beautiful Thailand

Efter en lång helg på golfbanan (jag var och tittade på HSBC Championship,en LPGA-tour tävlig här i Singapore - jag får berätta mer om det senare) får jag äntligen tid att uppdatera er lite om vår Thailand-resa.

Vi började som sagt i Bangkok där vi kom fram på torsdag förmiddag.

När vi kom fram till stan satte jag mig ner på Starbucks med karta och böcker och började planera tillsammans med mina resesällskap Marie och Nina.



Efter incheckning på ett hotell gav vi oss av ut i stan för att titta på tempel. Vi begav oss till Wat Pho som är ett av de mest kända och sevärda. 









Påväg från templet stötte vi på en väldigt liten krabat

 Kvällen spenderade vi på Koh San Road, där vårt hotell var beläget


Dagen därpå spenderade vi i shoppingcentran vid Siam Square.
 Tidigt lördag morgon flög vi vidare till Phuket, och satte oss direkt på färjan ut till Phi-Phi, ca 1.5h på soldäck!

 Framme i paradiset!


 Bungalowsen vi ska bo i ligger upp i sluttningen från stranden på Long Beach.
 Underbar utsikt från vår Bungalow

 Solen går ner efter en härlig dag på stranden




  
Mumsig thailändsk green curry

 Och en groda hade hittat våra skor som stod parkerade utanför restaurangen
 På kvällen var det eldshower på många ställen längs med stranden

Efter tre härliga dagar på Phi-Phi åkte vi tillbaka till Phuket där vi spenderade sista dagen på den mycket mer turistiga Patong Beach



På kvällen hittade vi Håkans Bar, men ölen var för dyr och vi vände på de sista slantarna i reskassan för att få ihop det hela, så det var helt enkelt inte värt att gå in


En kanonresa var till ända, och kommande morgon flög vi tillbaka till Singapore och verkligheten. En knapp vecka som kändes som en månad av välbehövlig vila! Tack Marie och Nina för den här veckan!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Det ser ju riktigt trevligt ut där borta också.

    SvaraRadera
  2. Har inga ord kvar... GREAT!! Det verkar inte som att ni slarvar bort överskottstid heller!
    Ni ligger bra till för att bli researrangörer på vilket resebyråföretag som helst. Eller varför inte artdirectors hos vykortstillverkarna!!
    Inget dåligt startkapital här i livet....
    Farfar Jan

    SvaraRadera