På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

onsdag 6 april 2011

Rapport fran Borneo

Det ar onsdag kvall och jag sitter pa ett billigt och trevligt hostel i Kuching, Borneo. Imorgon kommer resten av ganget och vi ska ge oss ut i djungeln i en av Borneos manga nationalparker, det ska bli spannande. Idag har jag utforskat Kuching pa egen hand efter att jag tagit flyget fran Kota Kinabalu tidigt pa morgonen. Det ar en mycket mysig och ren stad och speciellt jag gillar speciellt promenaden vid waterfront langs med floden. Jag har ocksa hunnit med att kolla in orangutanger vid ett rehabilitation center, de har slappt ut tidigare tama/foraldralosa/skadade apor i djungeln dar de nu lever vilt. Vissa av dem kommer tillbaka till centret dar de vet att det vantas mat tva ganger om dagen. Jag sag 4st som kom och at lite bananer. En var en bebis som var med sin mamma, sa sot! Det var haftigt att se dessa smarta och viga apor i halv-vilt tillstand.

Vi har haft det jattebra i helgen i Sipadan som jag sett fram emot sa lange. Dykningen var helt fantastisk, det anda som var en liten besvikelse var sikten som var ganska dalig de flesta dyken, men djur och natur var helt makalost! Det ar inte svart att forsta att detta ar klassat som en av varldens basta dyk-siter, och det kommer bli svart att uppskatta "vanliga" dyk i framtiden.


Sea turtle - Skoldpaddorna pa Sipadan var stora och valdigt rena och fina!
Vi kunde se bade whitetip reef sharks och gray reef sharks pa nara hall
da de fanns i mangder pa Sipadan



Mer bilder kommer garanterat da vi hyrde en undervattenskamera sista dagen pa Sipadan.

2 kommentarer:

  1. Kul att ni hyrde kamera ska bli kul att se.Var hajarna ofarliga och hur stora var dom? ilka fina mönster sköldpaddan hade.Var försiktig i djungeln!

    SvaraRadera
  2. Det är som jag sagt hela tiden: Jag är alldeles förstummad!!
    Farfar Jan

    SvaraRadera