På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

tisdag 18 januari 2011

Hoi An

Efter en dag i KL sa jag hej da till Sebbe som flog hemmat till Sverige. Jag overnattade pa flygplatshotellet och flog vidare pa morgonen och motte mamma och pappa pa Ho Chi Minhs flygplats dar vi sedan flog vidare mot Da Nang.

Nu ar vi framme i Hoi An (en halvtimme fran Da Nang), en pittoresk liten idyll med over 300 skraddare vilket sett under den eftermiddag vi varit har. Det ar en valdigt lugn liten stad utan den haktiska mopedtrafiken mamma och pappa vant sig vid i Saigon.

Pappa har redan latit sy upp en kostym och tre skjortor sa nu ar det tvekamt om vi andra kan shoppa nagot med tanke pa plats i resvaskan... =)

Har ar valdigt kallt (kanske 18-19 grader), det marks att vi kommit norrut. En varm troja och ett par langbyxor var inget jag tog med i berakningen da jag packade, sa nagot sadant far vi leta efter imorgon.An sa lange har vi inte hittat nagon affar som saljer klader utan det finns bara skradderier.

1 kommentar:

  1. Hej Globetrotters!
    Jag tog just del av era lösningar av logistik-problem galore!Det är inte bara att resa, itenaryn skall sys ihop och klaffa också!! Roligt och fyller bagaget med erfarenheter. Något att suga på på gamla da´r!!
    Kul att Mats gör sina fynd!!
    Hälsningar FarfarJan

    SvaraRadera