På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

måndag 14 februari 2011

Köttbullar i näsan!

Idag var jag hemma hos Zoe (hennes föräldrahem i Bedok, andra sidan stan). Hon är en Singaporiansk tjej jag lärt känna eftersom hon på campus bor i samma hall som jag. Vi lagade mat, det var faktiskt kul att ha chansen att laga mat såhär efter fem månader av bara restaurangmat. På menyn stod svenska köttbullar med brunsås och potatismos. Eller svenskt och svenskt, köttbullarna var väl en kompromiss, någon slags beef balls som vi hittade i supermarketen. Såsen och moset blev i alla fall jättegott, även om vi hade svårt att hitta motsvarande grädde av något slag till såsen. Tillslut hittade vi condensed cream milk på konserv. Fick duga, och blev gott också.

Här är lite bilder får vårt kok:

 



1 kommentar:

  1. Oj vad hungrig jag blev!! Det såg ut att vara väldigt smaskens!! Tryggt att veta att ni äter ordentligt!
    KRAM
    från FarfarJan

    SvaraRadera