På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

tisdag 12 oktober 2010

Bilder från Juron BirdPark

Här kommer lite bilder från besöket på Singapores fågelpark i söndags. Jag hade inga stora förväntningar, men tyckte att fågelparken helt klart var sevärd.






Imorgon är det Swedish Day här på universitet och det bjuds på smörgåstårta och lakritskarameller. Härligt! Jag och ett gäng andra svenskar ska vara där och representera Sverige och göra lite reklam för våra hemuniversitet, och se till att så många Singaporianer som möjligt blir sugna på utlandsstudier i Sverige som är det största landet för utbytesstudier på NTU (coolt).

En annan sak som jag höll på att glömma att berätta: Igår var jag och spelade golf för första gången sedan jag kom hit. Jag var på Marina Bay Golf Club som ligger i centrala Singapore och spelade 18hål. Golfen gick inge vidare, men banan var fin. Jag hade problem med greenområdena då jag inte varit i närheten av en green på två månader samt att gräset är väldigt annorlunda från hemma. I övrigt var banan ganska lätt (om än lång)  såvida man lyckades hålla utslagen undan från de DJUPA fairwaybunkrarna som direkt kostade slag. Vädret var varmt, men självklart åkte vi golfbil så som man alltid gör på dessa breddgrader. Jag fick spela gratis på tillstånd från högsta bossen som kommande "staff". Måndagar och tisdagar är maintenence day och anställda och pros kan komma ut och spela då 9 hål är avstängda för allmänheten. Vi kunde dock spela alla 18, varav 9 greener var nysandade och alltså inte i kanonskick. Andra 9 var däremot jättefina. Jag spelade tillsammans med Winson som jobbar på MBGC och någon kompis till honom.

Jag tyckte det var mer spännande att ta kort på Singapore skyline som syns i bakgrunden på nästan alla banans hål, än på banan i sig. Därav bilderna nedan:





1 kommentar:

  1. Vilka häftiga fåglar finns några av dom i vilt tillstånd? Annorlunda omgivning på golfbanan!

    SvaraRadera