På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

söndag 10 oktober 2010

KÖTT!

Jag är nyss hemkommen från en trevlig BBQ kväll hos en kompis, kompis, kompis. HÄRLIGT att få sätta tänderna i 300g grillat kött! Det hör inte till vanligheterna då man äter i kantinerna på skolan och köttdelen av portionen ofta är minimal i jämförelse med ris/nudel-delen.

I övrigt har lördagen ägnats åt lite plugg och shopping. Jag och Anna åkte till Jurong Point som är den närmaste shopping-gallerian här och shoppade bl a en klänning var och ett par skor var som vi kunde ha på oss för kvällen. Skorna gav skoskav direkt, men jag är mycket nöjd med mina inköp!

Imorgon blir det en tur till Jurong Bird Park som ingår i 3-i-1 Park-hopper-biljetterna jag köpte när jag skulle på zoot och night safarit. Måste liksom använda den innan vi åker till Filippinerna på fredag eftersom den går ut i datum sedan.

På tal om Filipinerna närmar det sig med stormsteg, vi åker redan på fredag och kommer vara borta i en vecka eftersom vi är lediga från skolan. Sjukt vad tiden går fort! Vi har ännu inte hunnit planera mycket och har hittills bara planer på att bestiga en 2000m hög vulkan, utöver den givna dykningen (och självklart sol och bad) som vi verkar kunna utöva nästan var som helst på Filippinerna.

Dessförinnan en vecka i skolan som innehåller första quizet för terminen. Ett litet test i statistiken som kommer stå för 15% av slutbetyget. Ska bli spännande att se på vilken nivå frågorna ligger och hur det går till att göra quiz här. Veckan efter Filipinerna drar sedan andra halvan av terminen igång med två ytterligare mid-term exams.

Killarna hade tagit med badkläder,
smart! Men inte lätt att veta att det
skulle finnas pool...
Anna och Theresa

KÖTT
Anna, Theresa och Cecilia

Grillning på G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar