På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

lördag 2 oktober 2010

Weekend in Kuala Lumpur

Efter snabbt andrade planer hamnade jag i Kuala Lumpur. Planen for helgen var den Indonesiska on Bintan en timme fran Singapore, men eftersom jag skulle ta mig dit pa egenhand och det inte ar sa sakert att aka taxi i Indonesien fick jag beslutsangest... Bestamde mig tillslut for att hanga pa Nils och Magdalena till Kuala Lumpur istallet. Vi tog nattbussen vid midnatt och var framme vid 5-tiden utan att ha sovit en blund pa bussen. Vi var vid Petronas Twin Towers da det borjade ljusna och stallde oss och koade for biljetter for att komma upp i tornen och pa bron mellan dem. Efter en lang tids koande fick vi antligen komma upp. Utsikten var fin, men vi var lite besvikna. Utsikten vi sett fran New Asia Bar i Singapore har gjort oss krasna. Efter besoket tog vi oss till vart hostel och forsokte sova en timme. Gick inge vidare, men nu ar det dags att ge sig av till chinatown for lunch och shopping!

Ciao!

3 kommentarer:

  1. >Yvonne o Morfar2 oktober 2010 kl. 23:43

    Vad spännande ni verkar ha det

    SvaraRadera
  2. Du skrev om mjölk med datum långt fram. Morfar o jag köper sådan mjölk här, den är uppkokt till hög temperatur o behöver inte va i kylskåp förän man öppnar paketet, då är det samma hållbarhet som vanlig mjölk o ska va i kylskåp. Hälsningar Yvonne o Morfar

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att ni hittat hit Yvonne och morfar! Ja det är sådan mjölk, det funkar bra eftersom jag inte har något kylskåp så köper jag små engångs-tetror.

    SvaraRadera