På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

fredag 19 november 2010

Ännu en vecka i skolan

Tiden går snabbt och tentaperioden närmar sig med stormsteg. Det är bara två veckor av lektioner kvar, sedan väntar tre veckor av tentapluggande (med horribla 5 tentor som ska skrivas på 10 dagar). Men att tiden går snabbt innebär också att jullovet närmar sig med stormsteg, vilket jag ser fram emot något enormt. Då blir det besök av familjen och Sebbe som ska stilla min hemlängtan något och tillsammans med dem resa och koppla av! Alltså något att se fram emot då tentaplugget är som värst.

Idag spelade jag badminton med mitt i veckan nyinköpta badmintonracket. Något som ska bli en vana för mig och Anna hade vi tänkt. Det var jobbigt och kändes som bra träning, kommer säkerligen ha träningsverk i både benen och i högerarmen. Därefter blev det dessutom några vändor i poolen, och sedan lite plugg vid poolkanten innan det var dags för kvällsföreläsningar.

Här är mitt kaffe jag beställde take-away. Jag har bara en fråga, hur tänkte dom där?!
Okej om man får kalla drycker på påse, det kanske sparar på miljön eller nått.. men kaffe?!?
Inte så smart att dricka hett kaffe i sugrör, svider fortfarande i gommen kan jag säga...
Varför kaffe i sugrör över huvud taget? Det smakar ju inte bra...

3 kommentarer:

  1. Ha,Ha rolig påse! kanske inte så smart . om inte sugrör hur skulle du få i dig det då?

    SvaraRadera
  2. Blev orolig, trodde först att det var ett dropp eller en blodpåse. ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Tacka vet jag baljankaffe i riktiga muggar!

    SvaraRadera