På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

onsdag 24 november 2010

Ineffektiva träningstimmar

Borta i dryga fyra timmar, för en effektiv träningstid på 1 timme och 30 minuter. Inte så effektivt om man ser det så, men sånt är livet i Singapore då golfbanan ligger "en bit bort".  Man undrar ju hur många timmar man spenderat i ett knökfullt tåg i rusningstid...

Väl framme på golfbanan var träningen bra, så man får väl se det som att det var värt restiden. Jag har nämligen kommit fram till att jag behöver träna bra mycket mer än jag gjort hittills om jag ska komma i form, och då får man ta tillvara på alla lediga kvällar och utnyttja att rangen är öppen sent.

Igår spelade jag Orchid Country Club för första gången, banan var jättefin, men spelet var tyvärr instabilt. Något som det måste bli ändring på utifall att jag kommer med på en tävling på Asien Touren i Thailand i februari som jag fått nys om att jag kanske kan vara kvalificerad för. Hoppas, hoppas för det vore grymt kul!

 
Aranda hål 8 på Orchid Country Club

2 kommentarer:

  1. Hallå igen!
    När jag inte vandrar-kryper i tunnlarna, hinner jag faktiskt med ett och annat! Men hur skall du hinna med allt? Tur att mor, far o. Magnus snart kommer ner och hjälper dig!
    Ha det så bra!
    farfar-Jan

    SvaraRadera
  2. Hej farfar!
    Tycker du att jag verkar ha svårt att hinna med allt härborta? Jag tycker jag gör ett hyfsat försök...
    Ha det bra du med!

    SvaraRadera