På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

onsdag 3 november 2010

Hey Coach

Första jobbuppdraget på OCC idag (även om jag inte är officiellt anställd än, ska skriva kontrakt förmodligen i nästa vecka). Det innebar att följa med fyra stycket, mycket duktiga killar i 11-14års åldern ut på golfbanan i nio hål, hålla reda på deras score, och ge dem lite feedback på vad de behöver träna på. Jag åkte runt i en golfbil och de fick gå och dra på sina bagar i värmen. Dessutom kallade de mig coach ("Coach, do you know where my ball is?") De var mycket trevliga och väldigt duktiga för sin ålder måste jag säga. Allt gick bra ändra fram till de sista hålen då en stackare hade 13 i på 8an och 21slag i på 9an. Då var det lite jobbigt att hålla reda på scoren kan jag säga.. Nedan är lite bilder från dagens övning.






I övrigt är det E-learning week den här veckan vilket innebär att alla föreläsningar spelas in digitalt och läggs upp på Internet. Jag har sett min första föreläsning och försökte så gott jag kunde sitta hemma på rummet och anteckna till det jag hörde på video-inspelningen. Gick sådär, och jag måste nog säga att jag föredrar att sitta i en föreläsningssal, även om detta också har sina fördelar. Tex att man inte behöver vara på plats i Singapore på hela veckan. Därför åker jag och Anna till Vietnam, och Ho Chi Minh imorgon. Det kommer bli grymt!

3 kommentarer:

  1. Är tanken att ni ska sitta i Ho Chi Minh och gå igenom era e-learning lektioner på distans. Tror inte det! Reka ordentligt för framtida semesterresa. Kul med att du fått ditt första lilla uppdrag på golfklubben.

    SvaraRadera
  2. Storgrattis till dina nya kompisar och din nya hemmabana!
    Hur hinner du med allt! Nu måste jag nog ta fram kartan och kolla in avstånden (och jämföra med avstånden i USA:s sydstater!
    Kram Farfar Jan

    SvaraRadera
  3. Pappa, absolut tanken det! ;)Jag rekar mycket bra har tycker jag, och har redan manga tips!

    Farfar, visst hinner jag med mycket, man far passa pa medan man har chansen!

    SvaraRadera