På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

torsdag 11 november 2010

Random

Börjar med de dåliga nyheterna: Jag kommer inte få jobba på golfklubben. Anledningen, jag är inte "full-time student" då man inte kan vara det då man är utbytesstudent. Och det är tydligen ett kriterium för att få arbeta deltid om man är här på ett studentvisum. Jag förstår inte skillnaden då jag studerar på heltid. Men, men, så är det i alla fall, och jag är väl tillbaka på ruta två. Vilket inte är så dåligt det heller. Kommer förmodligen kunna jobba lite gratis, och kunna utnyttja anläggningarna i gengäld. Var ju egentligen det jag var ute efter från början. 300kr i timlön hade bara varit en bonus...

I övrigt har det varit en bra dag, och en bra vecka. Jag och Anna har pluggat hårt och kommit framåt med vårt projekt i Interaktionsdesignen. Vi är klara med alla användartester och observationer och har börjat analysera materialet som består av inspelningar av vad testpersonerna gjorde på de hemsidor vi givit dem. Sjukt vad mycket fel man upptäcker i webbdesignen bara man kollar lite närmare på saker. Inte mycket rätt där! Nästa steg är sedan att göra en ny design av en hemsida, det ska bli kul!

Nu på kvällen har jag varit iväg till golfklubben och kört ett skönt tvåtimmars-pass på rangen i ljuset av strålkastarna som lyser upp nattmörkret. Jag hämtade också upp en biljett till Singapore Open som Raymond varit schysst och fixat till mig. Tävlingen som tillhör Europatouren (och Asientouren) drog igång idag ute på Sentosa (Leaderboard), och jag fick en biljett till söndagens finalvarv. Det ska bli riktigt grymt!

På lördag planerar jag att besöka Science Center där man tydligen kan hitta både det ena och det andra... www.science.edu.sg Hela helgen är med andra ord planerad.

Idag åt jag sushi för första gången och jag måste faktiskt säga att jag gillade det, även om det var första gången. Har annars hört att de flesta inte gillar sushi de första gångerna, men att de sedan älskar det. Får se hur det blir med den saken. Vi var på en trevlig restaurang på campus där sushi-bitarna åkte runt på ett band genom restaurangen och man fick plocka åt sig de tallrikar man ville ha när de passerade. Kul idé måste jag säga, och eftersom det såg så gott ut blev man sugen på att prova det mesta som passerade förbi. Betalning sedan efter hur många tallrikar man hade och i vilken färg...


Julpyntet har kommit igång i Singapore sedan två veckor tillbaka. Och de verkar göra det ordentligt. Tidigt tycker jag, men det kanske gör att man kan komma i julstämning här borta trots klimatet. Vad vet jag? Och så är det snöoväder i Sverige har jag hört, och tro det eller ej så är jag lite avis. Så mysigt med snö och allt vitt. Lite hemlängtan där.. Jag får nog bege mig till Singapores inomhus Snow Park och åka lite snowboard någon gång i December... :) Och ett besök till IKEA innan advent är givet, så att jag kan inhandla lite pepparkakor, glögg och annat juligt!

Nu väntar ett avsnitt av nya HIMYM som jag fått tag på via Uzzie, den svensktalande Singaporeanen...

1 kommentar:

  1. Åh.. vad kul att få gå och titta på europatouren, häftigt. Såg att det fanns en snow-park påScience Center så du kanske får uppleva lite vinter du också.Det blir nog bra med golfen tror jag, pengar är inte allt.Ha så kul i helgen!

    SvaraRadera