På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

söndag 14 november 2010

Storbesök i Singapore

I helgen har vi haft storbesök i Singapore, men världseliten i golf som gör upp om Singapore Open.  Jag hade fått tag på biljetter till finaldagen för att se uppgörelsen på nära håll. Dagens upplösning blev dock inte riktigt som det var tänkt. Spelavbrott efter 3 spelade hål för ledarbollen, och väntan i klubbhuset i 5 timmar på att spelet skulle återupptas. När spelet kom igång vid femtiden var det lite sent för att tävlingen skulle hinnas spelas klart i tid innan mörkrets inbrott. Fortsättning följer alltså imorgon bitti, tidigt, tidigt då det tar ett bra tag för mig att ta mig ut till Sentosa där tävlingen spelas.. Men upplösningen blir mycket spännande då Scott storspelar, Poulter hänger på, och även svensken Karlberg har häng på täten.

Här är lite bilder från dagen:

Jag började med att följa Phil Mickelson i några hål
 

 Phil Mickelson droppar på vägen...
Slår sedan en snygg draw runt och över träden... 


 Det dröjer inte länge innan det blir avbrott för åska och regn.
Oj vad det åskade!

 
I klubbhuset hamnade jag vid bordet bredvid Scott och Poulter när jag åt min lunch under avbrottet (försöker diskret ta kort) ;)

 Poulter och Scott på femte greenen efter återupptagningen av spelet

Ledarbollen visar hur det ska se ut på hål 8.


Adam Scott går till -16, storspel av Scott innan det blir avblåst för mörker. Tre birdies på de fem hålen som spelades efter återupptagningen av spelet.


Gårdagen blev inte heller som det först var planerat. Då Singapore vaknade upp i strålande solsken (vilket faktiskt inte är så vanligt) bestämde vi oss för att ta en heldag vid poolen istället. Och jag kanske äntligen fått lite färg.. På kvällen åt vi (med händerna) en trevlig middag i Little India. Fortfarande gula fingrar...

2 kommentarer:

  1. Tror jag såg dig på Viasat Golf.Hade du ljusblå pike och ljusa shorts (svart rygga)? Du tog upp nått ur ryggan när korianen gick förbi när de blåste av för åska

    SvaraRadera
  2. Hej Sara! Och jättetack för hälsningar som anlände mitt i prick dagen D. Kram, kram!!
    Och nu mera golf, Man blir då sugen, fast klubborna nu är undanställda!
    Min stora dag blev en riktig höjdare, allt klaffade. Magnus var här, också stockholmare västeråsare och Leksandsbor! Farfar Jan

    SvaraRadera