På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

onsdag 8 september 2010

Crazy doctors!

Idag gick jag till doktorn för att kolla upp min hosta och förkylning som jag haft sen första veckan här. Doktorn undersökte mig noga, kunde inte hitta något direkt utom kanske lite svullnad i halsen, så han skrev därmed ut fyra olika mediciner för hosta, andningssvårighet, snuva, och dessutom antibiotika. Alltid något som hjälper kanske? Helt galet måste jag säga och tänker bara ta hostmedicinen och antibiotikan.

Tyvärr innebär det att helgens planerade dyk-kurs på Tioman Island antagligen får ställas in och jag får ägna mig åt snorkling och andra aktiviteter på vår lilla miniledighet (de firar Hari Raya och vi är lediga från skolan på fredag). Det finns säkert mycket annat att se och göra på den malaysiska ön som blivit utnämnd till en av världens finaste.

Synd på dykningen som jag verkligen sett fram emot, men det kommer säkert fler chanser..

Imorgon eftermiddag bär det alltså av med taxi till Malaysiska Mersing, varifrån vi tar båt ut till ön. Det betyder att jag säkert inte kommer vara uppkopplad på några dagar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar