På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

onsdag 22 september 2010

Orchid Country Club

Efter en morgon då jag vaknat på fel sida efter att ha legat vaken en timme vid 7 för att min rumskompis inte vaknade och stängde av sitt alarm försov jag mig sedan till min lektion. Stress iväg och dessutom hittade jag inte mina nycklar. Hem och stress iväg till mötet jag bokat med My Kaki Golf Academy (samma som förra veckan, men deras andra klubb) på Orchid Country Club. Väl där var jag på bättre humör, resan dit tog ca en timme, okej eftersom jag kan sitta och läsa på tåget.

En country club är något helt annat än en golfklubb här hemma i Sverige. Det är en privat klubb för alla typer av sociala aktiviteter och anläggningen har bl.a. ett stort poolområde, alla möjliga sportfält, gym, bowlinghall, restauranger mm mm. Det fanns till och med en supermarket och ett dagis.

På golfakademin mötte jag Raymond som var väldigt positiv och hade en plan på hur vi ska arbeta tillsammans, det kändes mycket bättre och välkomnande än förra veckan då de inte alls kunde se någon nytta av ett samarbete. Jag kommer antagligen att jobba några timmar för dem genom att ta hand om skolklasser av barn som tränar en gång i veckan. Jag kommer hålla i deras träningar, vet inte om de har tänkt sig själv eller tillsammans med någon pro. Sedan kommer jag kunna utnyttja deras träningsområden och spela på banan till och med (som verkar jättefin)! Det verkar kanon, och i stort sett klart, vi ska bara diskutera hur många timmar jag ska jobba och hur mycket jag får träna. Raymond visade mig runt anläggningen och sedan tränade jag lite på rangen. Efteråt följde jag med Raymond och en av deras pros och de bjöd på middag vid en foodcourt i närheten.

När jag kom hem fick jag städa mitt rum grundligt för att försöka hitta mina nycklar. Utan resultat. Senare hittade jag dem i väskan jag letat igenom säkert 100ggr redan.. ;)

1 kommentar:

  1. det där sista är mamma-syndrom!!! vad kul att du verkar ha fått in en fot på golfbanan,perfekt!!!

    SvaraRadera