På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

söndag 5 september 2010

Prawning

Jag är precis hemkommen efter en kvälls räkfiskande. Det var en annorlunda upplevelse. Jag hade förväntat mig en båt eller att vi skulle fiska i havet. Men när vi kom dit så var det en liten bassäng som vi satt runt och fiskade. För vissa gick det bra och de drog upp massvis med räkor, men vi lyckades bara få upp två stycken på två timmar, så det var ganska segt. När vi var klara grillade och åt vi räkorna. Läskigt och brutalt att vi var tvungna att spetsa och grilla de stackarna levande...



4 kommentarer:

  1. Övningen ser ut att ha gjort Dig både läskig och brutal :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka äckliga små rackare :s Tur att du bara drog upp två då, de såg ändå inte så roliga ut :p

    SvaraRadera
  3. haha, det var ganska gott ändå.. och de vi fick tag på var i det minsta laget.. ni skulle sett de största som de fick upp, var säkert 2,5 dm stora!! och typ 2dm långa arm-klor!

    pia, visst blev det en fin bild, jag försökte se så läskig ut som jag kan ;)

    SvaraRadera