På den här sidan kan ni följa min tid i Singapore...

torsdag 16 september 2010

Golfing at Marina Bay

Idag har jag varit på golfbanan. 1h 45min med tåg och buss för att ta sig till golfklubben med kommunaltrafik, nästan som om jag hade pendlat från Linköping till Västerås för att träna. Jag hade bokat ett möte med Catharina och William på Marina Bay Golf Club. Vi diskuterade om hur vi skulle kunna utforma ett samarbete där jag skulle ha möjlighet att spela och träna på deras anläggning och ge dem något i utbyte. På förslag var att jag skulle delta i några sponsorevent och kanske hålla i några träningar. De var inte riktigt nöjda med det och vi ska fundera vidare under en vecka och bokade in ett nytt möte på onsdag. Någon som har någon bra idé?

Jag fick även tips på att kontakta en annan golfklubb som ligger betydligt närmare. Hoppas, hoppas att det går att fixa något!

Efter vårt lilla möte kunde jag träna på rangen som är öppen för alla att träna på. Bollarna var hyfsat billiga ca 35kr för 100 bollar vid rusningstid på eftermiddagen. Dyrare är det däremot om man ska träna närspel, tillgång till närspelsområden kostar ca 60kr/h.

Eftersom jag inte tagit med mig några golfskor (hade ju inte mycket plats att packa på när jag åkte hit) passade jag på att gå in i golfshopen och  shoppa lite. Hittade ett par fotjoy-skor på rea, kostade endast S$ 79 dvs ca 430kr. Prisläget på golfsaker verkar i övrigt vara ungefär som hemma.

1 kommentar:

  1. du kan väl ta morgonskiftet på lördagar och kratta bunkrar ;) Var det en bra bana?

    SvaraRadera